
„Stracisz dane, stracisz pieniądze!” – pod tym hasłem wespół z UOKiK działało 211 instytucji, operatorów medialnych i przedsiębiorców, którzy wspólnie ostrzegali i ostrzegają konsumentów przed licznymi próbami wyłudzania danych i pieniędzy przez internetowych oszustów.
Przesłaniem akcji było to, że nadmierna ufność lub krótka chwila nieuwagi mogą kosztować niezmiernie dużo, bo nawet oszczędności całego życia. Dokonując jakiejkolwiek operacji finansowej w sieci należy zachować nadzwyczajną czujność, bo specjaliści z zakresu bezpieczeństwa sieciowego odnotowują wiele prób oszustw każdego dnia. Fałszywe wiadomości mailowe lub SMS-y, podszywanie się pod pracowników lub funkcjonariuszy instytucji zaufania publicznego, no i oczywiście linki do płatności, ale na konto oszusta, to niektóre ze sposobów drenażu kont niewinnych, a naiwnych ludzi.
UOKiK jest na etapie podsumowywania akcji, ale ja, jako #adwokat myślę, że rozmowa na ten temat powinna nie mieć przerw.